Hai !! weLcoMe tO my pagE..

Friday, March 11, 2011

cErita Hari Ini

^_______________^














Hello you allz! Apa citer hari ini?haa..citer hari ini adalah..guess what?? keh..keh..keh..i n my luvly husband pergi joging!! muhahaha..dasyatkan setelah lama tak berjoging tiba2 ja nak berjoging plak. rasa2nya sejak kawen ni tak pernah pon sekali aku kuar berjoging.(ceh pemalas giler!) so apa lagi pagi tadi aku n my love kuar ler berjoging kat Taman Jubli Perak. ramai org berjoging kat situ. melayu cina n india baik tua muda pelbagai peringkat umur semua ada. tengok diaorang semua membuatkan semangat nak berjoging aku membuak2. setelah membuat warming up lbh kurang 5 minit aku ngan my love pon start berjoging. tak sampai 5 minit aku pun tercungap-cungap..waaaaarrgghhh mmg lemah sangat aku neh. baru joging tak sampai brapa meter aku dah penat..dah la penat kena bubuh terok2 lak ngan my luv huhu..padan dgn muka aku..sbb smlm aku jugak yang cakap besar, tup2 aku yang cepat mengalah.huhu...akhir sekali aku biarkan saja my luv berjoging sorang2, sebab aku dh tak mampu lagi nk teruskan, penat sgt!. sambil menunggu my luv berjoging aku berjalan atas batu refleksologi hehe..kira aci la tuh.. ~peace!!


Setelah berjoging, di rumah pula, kitaorg bergotong-royong membersihkan kawasan luar dan dalam rumah. biasalah kan time cuti macam ni la baru ada peluang nak bergotong-royong. thanks my luv coz sudi tolong sayang..syg kamu!

aktiviti kami tak stop kat situ saja tau. selepas my luv balik dari menunaikan solat jumaat kitaorang bertolak pula ke rumah pak lang n mak lang di jitra (sebelah my husband) sbb ari ni ada majlis pertunangan anak dara no.2 mereka. nama dia hidayah. tahniah to hidayah semoga berbahagia dunia n akhirat..awal bulan 2 yg lepas anak sulung diaorang pon bertunang juga (Qiemah) aku ngan my luv pon pergi jugak time tu..tapi sori tak sempat nak story kat korang. lama jugak kami duduk kat rumah pak lang n mak lang, biasalah bila ada ramai sedara mara berkumpul maka banyak la perkara yang disembangkan. aku??? hehehe..aku tak lah sembang banyak sangat..aku kan pemalu..cikit2 da la..aku lebih banyak menjadi pendengar yang baik..uweekkk...!

hampir pukul 7.30 mlm aku n my luv sampai rumah, bergegas2 lak mandi sebab kitaorang nak kuar lagi! nak kuar pergi Sg. Petani sebab my father in law invite kitaorang dinner kat sana sempena pembelian bot baru. hehe.. sampai ja kat restoren ikan bakar.. mak, abah, abg ayit, erina n kak long sambil tangan pegang ezreen ready nak makan. hah! tepat kitaorg sampai..duduk ja trus makan! sedap sangat.. ada stong bakar, ayam bakar. masak asam pedas ikan pari, udang besar, sayur kailan n ayaq asam yang piawww! my love boleh lantak tak hengat dunia. 3 pinggan siot! macam hampeh ja pegi joging pagi tadi..hihi...b....b.... (mata kuyu sambil kepala digeleng2kan)
ada satu perkara aku menyesal, entah macam mn aku bole lupa nk snap pic before makan. hadoiyai!! bila pinggan dah lincin baru teringat..hempeh tol! lapar sangat agaknya.. =P
by the way..tima kasih abah n mak for this dinner. luv u all... MySpace


No comments:

Post a Comment

silakan komen..

Anda mungkin juga meminati :-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...